Степногорск қаласының білім бөлімінің жанындағы "Арай" балабақшасы" мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны


Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Шығармашылық топтың қызметін іске асыру үшін жағдай жасау " жұмыс тәжірибесінен мақала"

02.11.2020

Степногорск қаласының білім бөлімінің жанындағы "Арай" балабақшасы " МКҚК меңгерушісі Мамедова Азиза Джаффар-гызы жұмыс тәжірибесінен

Тақырыбы: шығармашылық топтың қызметін жүзеге асыру үшін жағдай жасау
Мұнда "пікірлестер командасы"жоқ. Алайда, " команда "" таңдалған шеңберді " білдіреді, өйткені әр мұғалім эксперименттік жұмысқа қатысуға дайын емес (мотивациялық дайындық пен кәсібилік деңгейі тұрғысынан).
Жұмыстың тұжырымдалған мақсаты - "шығармашылық топты не үшін құру керек және автор нені анықтағысы келеді"деген сұраққа қысқаша жауап.
Мақсат тұжырымдалған кезде "бұл жағдайда анықтау, байқау, салыстыру және т.б. қажет"сияқты сұрақтар пайда бола бастайды. Бұл сұрақтарға жауаптар келесі міндеттер болады: баланы үнемі өзгеріп тұратын әлемде, оның жағдайында өмір сүруге дайын тұлға ретінде қалыптастыруға бағытталған балабақшаның, отбасының, қоғамның бірыңғай даму кеңістігін құру .Әзірленген "шығармашылық топтың қызметін жүзеге асыру үшін жағдай жасау" әдістемелік құралы көшбасшының да, профессорлық-оқытушылық құрамның да іс-әрекеттерінің стратегиялық негізі болып табылады, перспективалық жоспар ретінде әрекет етеді, даму режимінде оқу орнының жұмыс кезеңдерін анықтайды. Нұсқаулықтың мазмұны балабақша дамуының қазіргі деңгейіне, команда мен басшылықтың әлеуетті мүмкіндіктеріне, ата-аналардың үмітіне негізделген. Басқару іс-әрекеттері жүйесі педагогикалық процестің барлық қатысушыларына әсер етеді: балалар, мұғалімдер, әкімшілік, ата-аналар.
Қазіргі уақытта тек тәрбиеші ғана емес, педагог-зерттеуші, педагог-психолог, педагог-технолог сұранысқа ие. Педвуз немесе педагогикалық колледжді бітіргеннен кейін маманның бұл қасиеттері мектепке дейінгі мекемедегі шығармашылық, проблемалық және технологиялық ұйымдастырылған білім беру процесі жағдайында ғана дами алады. Сонымен қатар, егер мұғалім ғылыми-әдістемелік, іздеу, инновациялық жұмыстармен белсенді айналысса, өзінің "кәсіби тұлғасын", педагогикалық құралын іздеуді үйренеді.Мұғалімнің инновациялық мәдениетінің маңызды компоненттерінің бірі-мұғалімнің кәсіби құзыреттілігі. "Құзыреттілік" ұғымы объектілердің, процестердің белгілі бір шеңберіне қатысты берілетін және оларға қатысты қажетті сапалы өнімді қызмет ететін өзара байланысты жеке қасиеттердің (білім, білік, дағды, қызмет тәсілдері) жиынтығын қамтиды. Мұғалімнің құзыреттілігіне қойылатын талаптар оның өз қызметінде жүзеге асыратын функционалдық міндеттерімен анықталады. Педагогтің құзыреттілігіне қойылатын талаптар жүйесі өзінің тұтастығында Педагогикалық қызметті жүзеге асыруға дайындығын және оның орындалуының табыстылығын анықтайды. Барлық құзіреттіліктер тікелей байланыс жүйесімен байланысты және педагогикалық іс-әрекеттің сәттілік деңгейін тікелей пропорционалды түрде анықтайды. А. С. Макаренко шығармашылықпен жұмыс істейтін үйлесімді педагогикалық ұжымға ерекше мән берді, мұндай ұжымда тіпті жас тәжірибесіз мұғалім көп нәрсеге қол жеткізе алатындығын, ал егер мұғалімдер біртұтас шығармашылық ұжымға біріктірілмесе, тіпті тәжірибелі шығармашылық мұғалім де балалармен жұмыс жасауда жоғары нәтижелерге қол жеткізе алмайтындығын баса айтты.
В.А. Канн – Калик, н.Д. Никандров атап өткендей, педагогикалық шығармашылық кәсіби маңызды мотивация жағдайында ғана пайда болуы мүмкін. Маңызды педагогикалық мотивтердің бірі-балалар шығармашылығын дамыту. Бұл мәселені тек шығармашылықпен жұмыс істейтін мұғалім ғана шеше алады.
Адамның шығармашылық белсенділігін көрсету үшін жағдай жасау:
1. Мотивация тұлғаның әлеуетті мүмкіндіктерін, педагогикалық іс-әрекеттегі субъектінің пассивтілігін немесе белсенділігін, оның шығармашылық белсенділігінің көрінісі мен өлшемін анықтайды. Жұмыста шығармашылық ұжымды басқаруда ескерілетін Ф. Герцберг пен оның көмекшілері жасаған шығармашылық қызметті ынталандыру принциптері қолданылады, атап айтқанда:
* көптеген адамдар, егер оның процесінде өзіндік маңыздылығы мен жұмысқа жеке қатысуы қажет болса, жұмыстан қуанышты сезінеді. Мұғалімнің Құзыретті мәселелерін шешу онымен бірге қабылдануы маңызды,
* әркім өзінің қайталанбастығын сезінуді ұнатады, сондықтан басқару өнері-бұл әр қызметкерге оның жұмысы жалпы жетістік үшін өте маңызды екенін, өз өкілеттіктерін бағыныштыларға беру керек, мақтауға түспеу керек, бұл олардың белсенділігі мен шығармашылығын ынталандырады,
* жұмыста қуаныш пен табысты білмеген қызметкерлер өз ұйымдарынан тыс жағымды эмоциялар іздейді. Жұмыс орнында жетістікке жете алмайтын адам энергияны басқа бағытта жетістікке жетуге бағыттайды.
* қызметкерлер ұйымдағы жағдай туралы ақпаратты қандай формада және қандай жылдамдықпен алады, олар әкімшіліктің көз алдында олардың нақты, шынайы маңыздылығын бағалайды. Егер ақпарат жасырылса немесе кешіктірілсе, олар қажетсіз сезінеді, нәтижесінде олардың шығармашылыққа дайындығы төмендейді,
* кез-келген бақылау объективті және мейірімді болса да, әрқашан қызықты және жағымсыз. Оның өзін-өзі басқарумен үйлесуі қызметкерді ынталандырады.
* әркім өз жұмыс орнында өзі үшін бастық болуы керек. Кез-келген қызметте көшбасшы қызметкердің бастамасы, өзін-өзі көрсетуі үшін бос орын қалдыруы керек.
* мойындаусыз жақсы жұмыс көңілсіздікке әкеледі. Жақсы жұмыс істейтін әрбір адам оның күш-жігері материалдық және моральдық тұрғыдан лайықты бағаланатынына сенімді болуы керек
2. Бұрын шығармашылық ұжымды қалыптастыру үшін қолданылатын әдістер мен әдістер: сендіру әдісі, көшбасшы адамдардың ақыл-ойы мен ақыл-ойына жүгінеді, бұл жағдайда бағыныштылар мен көшбасшы кәсіби білім мен тәжірибеде тең, және екі тарап та негізделген фактілерді, тезистер мен дәлелдерді келтіре отырып сендіре алады.
Ұсынысты пайдалану адамның эмоциясы мен сезіміне жүгінуге мүмкіндік береді, егер адам хабарды негізсіз және дәлелсіз қабылдаса, сенім сияқты. Ұсыныс тиімді, егер басшының беделі болса, ол танымал, құрметті. Табыстылығы внушения тәуелді жарықтығын және күшін жеке тұлғаның, білік басшысының "арна" энергия ерік – беруге сезім күшін, беделін, өз-өзіне сенімділік.
Көшбасшы әрдайым жұмыс стилін, ұстау, сөйлесу, жұмысқа деген қарым-қатынасты және тіпті мінез-құлық стилін қабылдайтын, саналы түрде немесе саналы түрде емес, рөлдік модель болуы керек, ол көшбасшы оған жоғары жауапкершілік жүктейді. Демек, маңызды қорытынды – шығармашылық жетекші шығармашылық ұжымды басқаруы керек.
Ұжымда пікірлестер тобы құрылған кезде, инфекция әдісі эмоционалды байланыстың психофизикалық деңгейінде бір адамнан екінші адамға ауысу процесі ретінде әрекет етеді.
3. Психологиялық климатты құру. Бақыт дегеніміз-сіз үйден жұмысқа қуанышпен барғанда және жұмыстан үйге қуанышпен жүгіргенде. Менің ойымша, бұл сөздер біздің командамыздың әрқайсысына өте қолайлы. Ұжымдағы психологиялық климатқа кадрларды іріктеу және орналастыру әсер етеді. Кадр тапшылығы жағдайында балабақша меңгерушісі көбінесе кадрларды таңдап, кейде арнайы мектепке дейінгі педагогикалық білімі жоқ кез-келген мұғалімді жұмысқа қабылдауға мәжбүр болады. Басшыға үлкен жауапкершілік жүктеледі.
Менің алдымда осындай жағдайларда шығармашылық, тату, жігерлі және жұмысқа қабілетті ұжымды қалай қалыптастыру міндеті тұрды? Сонымен қатар, психологтар атап өткендей, гендерлік біртектес топтарда қақтығыстар жиі кездеседі, сондықтан кадрларды әлеуметтік – психологиялық сипаттамалары бойынша орналастыру сәті ерекше маңызды: темперамент, мінез, эмоционалдылықты ескере отырып. "Жұп" тәрбиешілер жақсы болады, олардың біреуі теориялық ойлау қабілетіне ие, ал екіншісі жақсы ұйымдастырушы. Екі мұғалім жақсы "тандем" жасайды: конструктивті ойлауға және сыншыға бағытталған. Көптеген нұсқалар болуы мүмкін, көшбасшы ескеруі керек ең бастысы – мұғалімдердің өздері жұпта жұмыс істеуге деген ықыласы. Жеке таңдау, жеке шешім шығармашылық өзін-өзі жүзеге асыруға, өзара әрекеттесудің тиімділігіне ықпал етеді, олар мақсаттар мен тәрбиелік тәсілдердің бірлігіне ие болады.
Мекеме қажетті нәтижеге қол жеткізу үшін тек пікірлестер тобы ғана емес, команда қажет. Тиімді командаға шешім, пікір, сын, шешілген мәселелер бойынша қарама-қайшылықтар, егер олар нәтижеге әкелсе, рұқсат етіледі. Мұндай топты құруға ықпал ететін шығармашылық топтар.
Инновациялық қызмет аясында МДҰ-да педагогтардың шығармашылық тобын құру алгоритмі.
Қадам 1. Педагогикалық кеңестің ұжымында МДҰ-да педагогтардың шығармашылық топтарын құру қажеттілігі туралы хабарлама.
Қадам 2. МдҰ-ның басқа өңірлердегі осы бағыттағы жұмыс тәжірибесімен танысу.
Қадам 3. Педагогтерге сауалнама жүргізу ("Құпия" балалар диагностикасының ұқсастығы бойынша»)
Мақсаты: олар үшін неғұрлым өзекті мәселелерді, проблемаларды, оларды шешу үшін бірлескен күш-жігерді талап ететін бағыттарды айқындау; ол "бірге" позициясында, яғни командада, таңдалған бағыт бойынша жұмыс істегісі келетін педагогтардың шеңберін айқындау (1 педагогтің қалауы бойынша 2-3 топқа қатысуы мүмкін).
Қадам 4. Шығармашылық топ қызметінің бағытын , мақсатын, міндеттерін (жылдық жоспардың, инновациялық жобаның міндеттеріне және оларды шешу процесінде туындаған проблемаларға сәйкес) айқындау)
Қадам 5. Жұмыс ұзақтығы бойынша шығармашылық топтың нысанын анықтау: қысқа мерзімді (1 айдан 3 айға дейін) немесе ұзақ мерзімді (оқу, күнтізбелік жыл).
Қадам 6. Шығармашылық топтың атауын анықтау .
Қадам 7. МДҰ-дағы шығармашылық топ туралы ережені әзірлеу және қабылдау.
Қадам 8. Шығармашылық топтағы кандидаттардың бірлескен отырысы .
Қадам 9. Қызмет бағыты бойынша құрылған топтардың отырысы.
Топтағы көшбасшыны таңдау.
Қадам 10. МДҰ бойынша бұйрық шығару.
Қадам 11. Топта таяу кезеңге, оқу жылына арналған қызмет жоспарын әзірлеу.

Просмотров: 337


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст